Vacature
Clusterhoofd
Over deze vacature
Binnen Olmenes denken we na over de toekomst! We willen de beste zorg voor onze bewoners en een professionele fijne werkplek voor onze medewerkers en daarom ontwikkelen wij ons.
Op dit moment is er ruimte voor een tijdelijke functie van Clusterhoofd voor 28-32 uur per week (of uren in overleg)
Dus ben jij het Clusterhoofd dat :
- Kan schakelen in verschillende leiderschapsstijlen?
- Kan coachen en kan kaderen?
- Kan schakelen tussen operationeel-, tactisch- en strategisch niveau?
En wil je je voor 2 jaar verbinden en meebouwen vanuit een eigentijdse visie? Dan is deze vacature misschien wel iets voor jou!
De organisatie
OlmenEs is een woon- en werkgemeenschap voor volwassenen met een verstandelijke beperking. OlmenEs heeft de ervaring en overtuiging dat het leven in een veilige en vertrouwde gemeenschap voorziet in de behoefte van de bewoners. Juist de samenhang in wonen, werken, culturele en vrijetijdsactiviteiten maakt OlmenEs bijzonder en onderscheidend. Binnen de setting van de woon- en werkgemeenschap, waarin ‘het gewone leven’ de boventoon voert, vindt professionele begeleiding en behandeling plaats. Op dit moment is OlmenEs volop in ontwikkeling teneinde de teams te laten functioneren conform de visie en het beleid van OlmenEs.
Zorgvisie
OlmenEs verleent zorg op basis van een antroposofische zorgvisie en werkt vanuit de kernmotieven ontwikkeling en verbinding. Deze zijn in alle facetten van de organisatie herkenbaar. Naast de zorgvisie zijn deze kernmotieven ook terug te vinden in het medewerkersbeleid, de managementstijl, besturingsfilosofie en de positionering van OlmenEs in de maatschappelijke omgeving.
Het cluster
Je bent (mede) verantwoordelijk voor een cluster dat bestaat uit 2 woonhuizen met meerdere teams. Daarnaast spring je, waar nodig, in bij andere clusters. En draag je bij aan diverse projecten binnen OlmenEs gericht op de verdere ontwikkeling van de organisatie.
De kernopdracht en uitdaging in deze functie
OlmenEs kent voor de komende jaren een forse uitdaging om de kwaliteit van zorg te kunnen blijven bieden. Aandacht voor de duurzame inzetbaarheid van de medewerkers en de teams en een gezonde bedrijfsvoering zijn daarbij randvoorwaarde.
Voor de duurzame inzetbaarheid van onze medewerkers zet OlmenEs in op coachend leiderschap, gericht op het verder ontwikkelen van eigenaarschap binnen de teams vanuit een duidelijk kader. Gezien de diversiteit in het cluster, is het van belang dat je in staat bent meerdere leiderschapsstijlen toe te passen, wanneer het team of een individu in het team hierbij gebaat is. Flexibiliteit is hierin van belang evenals het vermogen om ondersteuning en nabijheid te kunnen bieden aan de teams.
Als clusterhoofd werk je nauw samen met de gedragsdeskundige aan de kwaliteit van zorg voor onze bewoners.
Als clusterhoofd ben je, naast de verantwoordelijkheid die je hebt voor je eigen cluster, ook mede verantwoordelijk voor de resultaten van OlmenEs als geheel. Je werkt intensief samen met de andere clusterhoofden en de bestuurder van OlmenEs, aan de verdere ontwikkeling van de organisatie. Voor de komende jaren is het zaak om vanuit een eenduidig beleid en de daarbij passende kaders te werken aan de kwaliteit van zorg, de duurzame inzetbaarheid van medewerkers en aan een gezonde bedrijfsvoering. Hierbij ben je in staat dit te vertalen en te operationaliseren binnen je teams.
Wat neem je mee?
- Je hebt managementkennis op HBO-niveau en hebt bij voorkeur kennis en affiniteit met de gehandicaptenzorg.
- Je kunt snel schakelen tussen operationeel, tactisch en strategisch niveau.
- Je hebt een duidelijke visie op leiderschap en bent in staat deze uit te dragen.
- Je bent in staat om snel te kunnen schakelen tussen de verschillende leiderschapsstijlen en stelt waar nodig ook kaders.
- Je bent bereid te werken vanuit de (antroposofische) zorgvisie van OlmenEs.
- Je kan medewerkers/teams ontwikkelingsgericht coachen. Je stimuleert pro-activiteit en eigenaarschap en stuurt op resultaten, samenwerking en ontwikkeling.
- Je bent in staat om gestructureerd te werken vanuit het beleid van de organisatie en je weet dit samen met je teams te vertalen naar de dagelijkse praktijk.
- Je bent een stevige persoonlijkheid met een open, stimulerende en flexibele werkhouding. Je gaat moeilijke gesprekken niet uit de weg, maar bent in staat processen/situaties te analyseren en bespreekbaar te maken.
- Je beschikt over goede communicatieve (schriftelijk en mondeling) en sociale vaardigheden en denkt in mogelijkheden.
Wat biedt OlmenEs?
- Een prettige en inspirerende werkomgeving waar ruimte is voor eigen initiatief en persoonlijke ontwikkeling.
- De mogelijkheid om een relevante bijdrage te leveren aan de ontwikkeling van de organisatie en daarmee de duurzame zorg voor onze bewoners.
- De mogelijkheid om je te ontwikkelen door middel van het volgen van cursussen en/of opleidingen.
- De mogelijkheid om deel te nemen aan een rijk cultureel leven voor zowel bewoners als medewerkers.
- Een prachtige werkomgeving, midden in de natuur.
- Kinderopvang op het terrein.
- Werk waar je trots op kunt zijn.
Arbeidsvoorwaarden
Het betreft een functie voor 2 jaar. De arbeidsvoorwaarden zijn conform de CAO Gehandicaptenzorg. De functie is ingeschaald in FWG 60, max. € 5.810,- bruto bij een fulltime dienstverband.
Bij aanstelling is het overhandigen van een Verklaring Omtrent Gedrag verplicht.
Jouw vaardigheden
- Managementkennis op HBO-niveau en bij voorkeur kennis en affiniteit met de gehandicaptenzorg
- Je hebt een duidelijke visie op leiderschap en bent in staat deze uit te dragen
- Openstaan voor onze antroposofische zorgvisie
Wat wij bieden
- Een prachtige, natuurlijke werkplek midden in het bos
- Kinderopvang op het terrein
Rondleiding OlmenEs
Informatie en reactie
Een uitgebreide functiebeschrijving kun je opvragen via [email protected]. Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Marieke Weersink, directeur-bestuurder per mail: [email protected] of via telefoonnummer: 0516-438100.
Heb je interesse in deze functie dan kun tot en met dinsdag 21 oktober a.s. op deze vacature solliciteren door je sollicitatiebrief met motivatie en CV te mailen naar [email protected] t.a.v. Marieke Weersink onder vermelding van vacaturenummer V2025-27.
De sollicitatiegesprekken vinden plaats op dinsdag 28 oktober a.s. Het zou fijn zijn als je hier alvast in je agenda rekening mee kunt houden.
Deze vacature wordt gelijktijdig in- en extern gepubliceerd. Interne kandidaten hebben bij gelijke geschiktheid voorrang.