Klachtenbehandeling en vertrouwenspersoon
Heb je zorgen of klachten? Bij OlmenEs nemen we dit serieus. Onze onafhankelijke vertrouwenspersoon staat klaar om je te ondersteunen als je ergens ontevreden over bent of ergens mee zit dat je moeilijk kunt bespreken met een medewerker van OlmenEs. Mocht de onvrede tot een klacht leiden, dan vind je hier de informatie over het behandelen van een klacht in OlmenEs.
In OlmenEs vinden we het belangrijk dat de zorg en begeleiding van de bewoners en dagwerkers goed verloopt. Toch kan er wel iets misgaan. Als een probleem niet goed wordt opgelost, dan kan er een klacht worden ingediend. OlmenEs heeft een reglement voor de klachtenbehandeling en is er een externe klachtenfunctionaris beschikbaar om bewoners en hun familie bij te staan. Lees meer informatie over de klachtenbehandeling en de externe klachtenfunctionaris. Het volledige reglement kun je hier lezen.
Ben je bewoner of dagwerker in OlmenEs en wil je in vertrouwen met iemand praten? Daarvoor kun je de vertrouwenspersoon van expertisecentrum Quasir bellen of mailen. Deze is te bereiken via 06-57537520 of [email protected] . Zie hiervoor ook de folder vertrouwenspersoon.
In het kader van de Wet Zorg en Dwang (onvrijwillige zorg) is Sippie Stoelwinder vanuit Quasir als extern onafhankelijk cliƫntvertrouwenspersoon (CVP) aan OlmenEs verbonden. Zij is te bereiken via 06-82044353 of [email protected]
De externe vertrouwenspersoon is in principe beschikbaar voor alles rondom Onvrijwillige Zorg. Zie ook de flyer cliƫntvertrouwenspersoon.