Vacature

Medewerker personeelsplanning zorg

Over deze vacature

Vacature In- en Extern V2025-17
20 tot 24 uren per week

Wij zijn op korte termijn op zoek naar een Medewerker personeelsplanning zorg voor 20 tot 24 uren per week.

Ben jij de puzzelaar die wij zoeken en weet jij als geen ander waar het inplannen van medewerkers om draait? 

Onze organisatie ontwikkelt zich! OlmenEs wil de personeelsplanning professionaliseren en verduurzamen. Daarom zijn wij op zoek naar structurele versterking in de vorm van een Medewerker planner zorg, iemand die plant met hart voor de zorg én gevoel voor overzicht.

In het hart van Noord-Nederland ligt OlmenEs, een dynamische woon- en werkgemeenschap voor volwassenen met een verstandelijke beperking. Wij geloven in een leven vol ontwikkeling, verbinding en culturele activiteiten, gebaseerd op veiligheid en vertrouwen. Met antroposofie als onze inspiratie, bieden we een unieke plek waar bewoners en medewerkers samen groeien.

Wat ga je doen?

  • Je stelt basisroosters op per team, conform wet- en regelgeving, CAO en beleid.
  • Je maakt gebruik van SDB Planning.
  • Je houdt je bezig met capaciteitsplanning en signaleert knelpunten.
  • Je ondersteunt clusterhoofden/roosterverantwoordelijken op de teams bij het oplossen van planningsvraagstukken.
  • Je bewaakt de uren inzet van medewerkers.
  • Geeft advies over inzet flexwerkers.
  • Je verstrekt managementinformatie rondom realisatie en budget in uren.
  • Je werkt samen met de roosterverantwoordelijken op de teams, salarisadministratie en HR.

Wat neem je mee?

  • Je bent in het bezit van een relevante vakopleiding Personeelsplanning of vergelijkbaar een afgeronde mbo-opleiding niveau 4 met relevante werkervaring in een soortgelijke functie.
  • Je bent een teamspeler die onder druk creatieve oplossingen bedenkt.
  • Je hebt aantoonbare ervaring met planningswerkzaamheden en capaciteitsmanagement en hebt kennis van automatisering en planningsystemen.
  • Je bent communicatief- en sociaal vaardig en hebt overtuigingskracht.
  • Je hebt organisatietalent.
  • Je hebt de bereidheid te werken vanuit de (antroposofische) zorgvisie van OlmenEs en bent hiervoor bereid een interne opleiding te volgen.
  • Je hebt een open, stimulerende en flexibele werkhouding.
  • Je kan zowel zelfstandig als samenwerken en kan een bijdrage leveren aan de ontwikkeling van het roosterbureau.

Wat bieden wij?

Een stimulerende werkplek midden in het bos, waar je meehelpt vormgeven aan onze gemeenschap en je professioneel kunt ontwikkelen. Je wordt onderdeel van een zelfstandig team en krijgt de kans om je onder te dompelen in een rijk cultureel leven. Pluspunten zijn onze kinderopvang op het eigen terrein en een functie die voldoening geeft.

Arbeidsvoorwaarden

Het betreft in eerste instantie een tijdelijke functie voor een jaar met uitzicht op een vast dienstverband, maar als blijkt dat er een goede klik is, kan het vaste dienstverband eerder worden aangeboden. De arbeidsvoorwaarden zijn conform de CAO Gehandicaptenzorg. Conform functiebeschrijving is de functie ingeschaald in FWG 45 (maximaal € 4178,00 bruto bij een fulltime dienstverband).

Reiskosten worden vergoed volgens de CAO. Bovendien is er een aantrekkelijke regeling voor fiscale uitruil van reiskosten voor woon-werkverkeer.

Jouw vaardigheden

  • In het bezit van een relevante vakopleiding Personeelsplanning of vergelijkbaar een afgeronde mbo-opleiding niveau 4
  • Aantoonbare ervaring met planningswerkzaamheden en capaciteitsmanagement
  • Openstaan voor onze antroposofische zorgvisie

Wat wij bieden

  • Een prachtige, natuurlijke werkplek midden in het bos
  • Jij wordt onderdeel van een zelfstandig team
  • Kinderopvang op het terrein


Rondleiding OlmenEs


Interesse?

Voor meer informatie over de functie kun je ook contact opnemen met Maaike Minnema (Leidinggevende Planbureau) bereikbaar via telefoonnummer 0516-438100.

Heb je interesse in deze functie dan kun je tot en met 7 juli 2025 op deze vacature solliciteren door je sollicitatiebrief met motivatie en CV te mailen naar [email protected] t.a.v. Maaike Minnema onder vermelding van vacaturenummer V2025 - 17

De sollicitatiegesprekken vinden plaats op 16 juli 2025. Het zou fijn zijn als je hier alvast rekening mee houdt in je agenda. 

Voor deze functie vragen wij een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG). Deze vacature is intern en extern gepubliceerd. Interne kandidaten hebben voorrang bij gelijke geschiktheid.